The death of a brilliant artist summons the investigators to Leningrad, setting them in pursuit of a mystery older than Russia herself. But when each secret revealed brings the investigators closer to madness, is the truth worth the price?
The trail of clues takes them from the dachas of the Orkonov Estate to the Revolution Hospital and State Museum of Leningrad, and finally to the wilds of the frozen forests, where the investigators are faced with a terrifying puzzle unlike any other.
Set throughout the globe and torn from the pages of the hidden history of the world, Age of Cthulhu adventures bring new secrets and mind-bending horrors to your 1920’s Call of Cthulhu game. Each adventure comes with copious player handouts, detailed maps, and pre-generated investigators ready to risk their lives and their sanity to confront the horrors of an uncaring universe.
Age of Cthulhu adventures include many of the classic elements of Call of Cthulhu: action, investigation, and a forbidding sense of horror. Though the adventures utilize real locations and historical events, Age of Cthulhu is first and foremost dedicated to exploring the horrors of the Cthulhu Mythos, and to bringing the excitement of heroic pulp-themed adventure to your gaming table. So dim the lights, load your trusty sidearm, and prepare to venture into the unknown...
# | ▲Título▼ | ▲C▼ | Autor | V |
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0 | Cover for "Age of Cthulhu: Shadows of Leningrad" | Eddie Sharam | — | |
1 | Shadows of Leningrad | Mike Ferguson, Bradley McDevitt | — |
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Ésta es la que estamos jugando ahora mismo por foro. Llevamos mes y medio y queda todavía bastante.
Ya la hemos terminado. Ha tenido sus momentos, pero el resultado no ha sido 100% satisfactorio.
Ya la hemos terminado. Ha tenido sus momentos, pero el resultado no ha sido 100% satisfactorio.
Vaya. ¿Lo mejor y lo peor?
Lo mejor la ambientación en la Rusia soviética que, aparte de ser algo distinto a lo habitual, da bastante juego. Luego la elección de Ithaqua también viene bien al entorno frío e invernal.
Lo peor es la conexión entre las distintas escenas, un poco forzadas y los problemas que se suelen dar para mantener la credibilidad de la trama cuando no paran de suceder fenómenos extraños en lugares públicos y a plena luz del día.
También es que como jugamos por foro hay cosas que se olvidan y que son importantes, y eso que les obligo a llevar una especie de diario para que no pasen esas cosas. Jugando en vivo me imagino que se verían las cosas desde otra perspectiva.
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