Una guía de Berlín en la década de 1920 que incluye tres escenarios.
Unveiling the Mythos in Weimar Germany
In the aftermath of the Great War, Berlin has a reputation for licentiousness. A place where anything may be had for the right price. It is both a city of hedonism and a city of business; its streets overflow with disabled veterans, prostitutes, destitute immigrants, and political agitators—all rubbing shoulders with buttoned-down businessmen, scholars, and artists. The gutters run with the blood of political assassinations, where Communists and völkisch Nationalists clash with each other, as well as with the police. Long into the evenings, Berlin’s world-famous cabarets offer music, dance, and titillating entertainment in stark contrast to the gray buildings that run on for endless miles along the sprawling city’s byways.
Into this bubbling stew, Secrets of Berlin introduces the weird elements of the Cthulhu Mythos. A hotbed of occult organizations, strange cults, and half-whispered lore. Amid the wicked air of the world’s capital of sin, the very nature of what it means to be human is questioned. And, as the city hurtles toward its inevitable dark destiny, the oppressive atmosphere pushes the sanity of investigators to its breaking point.
This book presents an overview of 1920s Berlin as it would be experienced by visitors and residents of the time. Guidelines are presented for creating investigators for a Berlin-centric campaign, as well as investigator organizations to help bind groups together. Notable personalities, key locations, and a system for generating details of the urban landscape on the fly are provided. With crime and punishment, the city’s underworld, and also its high culture detailed, the tools provided help the Keeper gain an understanding of what makes Berlin unique.
Three scenarios, spanning the history of Berlin between the end of the Great War and the rise of Adolf Hitler and the Nazi Party, contain colorful details of Berlin and its inhabitants and may be run as stand-alone adventures or linked together to form a mini-campaign.
▲Volumen▼ | ▲Editorial▼ | ▲Año▼ | V | D |
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Berlín: La ciudad depravada. Desvelando los Mitos en el Berlín de Weimar. (Español) | Edge Entertainment | Mar 2022 | 10.00 | 8 |
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No se dejen engañar por la excelente portada.
No hagan como nosotros. Ya estamos condenados.
Ustedes aún estan a tiempo. ¡¡Sàlvense!!
Susurros desde la Oscuridad presenta... ¡Berlin - The Wicked City!
Mucho te ha tenido que disgustar para definir parte de las ilustraciones como “ridículas”.
Dicho esto, I agree.
En cuanto al contenido, me entristeció tanto ver la parte visual que ni lo toqué. Habrá que darle una oportunidad.
P.S.- Por completismo, y por si quieres añadirlo a tu entrada, Neddam, también está a la venta en DriveThruRPG.
Al ver la ilustración que abre el segundo capítulo esa palabra acudió a mi mente instantáneamente.
Willkommen, Bienvenue, Welcome...
Es más un tema de falta de guía de estilo. Las publicaciones alemanas de ciencia ficción / terror de la época (orchideengarten, un ejemplo) eran feistas. La cosa es que mezclar dibujos de Loic Muzy con otros autores molones y colarte varias ilustraciones feistas, aunque sean representativas de la época, afean el conjunto.
La verdad que no sé cómo lo habría hecho yo para solventar el conflicto "arte de la época vs. arte actual molón".
Guía de estilo en CHA nunca ha habido. Más que feístas yo diría que son low-budgetistas...
Se gastaron todo el presupuesto para ilustraciones en la portada.
Al verlos también pensé que podían estar imitando algún estilo de la época, pero desde luego aunque sea así la impresión que te dan algunas imágenes es de lo que dice Escu, el presupuesto para ilustraciones era el que era y todas no podían molar.
Pero, creo, las fotos de época quedan bien en el suplemento y no hubiera molestado que hubieran usado más... ¿Por qué, entonces, no prescindir de esos dibujos indignos y, si acaso, pagar dos o tres buenas ilustraciones?
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